folooo...

06 Oktober 2010

Malang yang menimpa 1


Pada pertengahan bulan Ogos lalu aku ada order online dari internet 7 biji mug dari pelbagai design dan nama.Jualan garage sale dengan harga murah.Penghantaran melalui PosLaju Malaysia.Penghantaran mengambil masa selama lebih kurang tiga hari.
Apa yang nak aku ceritakan kat sini adalah peristiwa yang menyayat hatilah juga,malang tak berbau kata orang.Teringat lagu yang dinyanyikan oleh ND LALA kalau bukan rezeki kita dalam mulut pun boleh terkeluar.Nak buat macam mana aku redha apa yang berlaku.


Empat dari tujuh mug yang aku order telah pecah hancur semasa aku menerimanya.Aku tak mau salahkan sesiapa sama ada penjual atau pun pekerja Pos Malaysia.Penjual dah membalut mug-mug tersebut dengan kertas sebaik-baiknya cuma mungkin semasa pengendalian penghantaran itu gelas tersebut agak longgar sedikit hingga berlaga sesama sendiri.
4 daripada 7 dah arwah




5 ulasan:

Shariff64 berkata...

abg simpati dgn nasib kamu..byk bersabar ya..insyallah ada hikmah tue..(p/s..abg ada mug plastik Las Vegas dr usa- nak tak?-abg mcam nak letgo je 2 unit nie)

nikths berkata...

TQ abang shariff...abang boleh tunjukkan gambarnya tak?

Iaryylr berkata...

Bro,inilah masaalahnya 'pembungkusan , penghantaran & persetujuan.. dll, kenalah berjember he he he!. c.o.d pun dekat-dekat saja, teruskan usaha!, mug foot ball milo tu kedai kampung ada lagi kut, tapi mug yeos tu cun gila!

Rasli Jaafar berkata...

takpe..dah bukan rezeki la tu..ni la resikonya kalau beli dalam talian..emmm apa pon benda dah sampai, beli Gam 2 second, cantumkan balik.

nikths berkata...

TQ bro iaryylr...mug milo masih ada satu lagi tapi mug yeo's tu 2-2 dah pecah.Mug tu memang dah lama keluar tak silap tahun 2000/2001,mana nak cari lagi hu hu hu.......
Bro rasli...memang terfikir nk cantum balik pakai gam sampai skrg tak jadi-jadi hu hu hu..
Sebenarnya ada 1 set kopiam aku order nasibnya lagi teruk dr yang ni.

Related Posts with Thumbnails