folooo...

07 Februari 2013

Peluru Pistol Mainan

Dah agak lama juga aku tak update blog.Memang sibuk masa tu dicampur pula kemalasan yang teramat-amat.Sebenarnya banyak juga barang yang nak dipost kat blog.Baru sekarang terasa ada rajin sikit.

Semalam sessi korek barang bersama kawan sekerja.Sekarang collector barang-barang freegift kat tempat kerja dah bertambah.Dari seorang menjadi 4 orang ( yang aku tau la), ini menjadi persaingan yang sihat.Dapatlah aku bertukar-tukar pendapat dan bertukar-tukar barang,tidaklah aku keseorangan lagi.Bertambah meriahlah acara korek-mengorek barang.

Salah satu barang yang nak ditunjukkan disini ialah kenangan permainan dahulu semasa zaman budak-budak.


Sekotak 'ubat bedil ' (peluru) bagi pistol mainan.Peluru bergulung dengan titik belerang diatasnya.Sesiapa yang zaman kanak-kanak pada tahun 70an hingga 80an memang kenal dan tahu cara nak bermain.Sayangnya pistol aku tak dapat tetapi kalau budak-budak zaman IT ni nak tengok boleh tengok sini
kredit kepada http://zulfikarhazri.blogspot.com



Yang ni pulak yang baru sedikit era 90an
kredit kepada http://zulfikarhazri.blogspot.com
 


Ada 19 pek x 6 gulung.Satu pek dah tak ada, mungkin apek dah bagi kat cucunya.
Adakah nombor diatas tu tarikh dikilangkan atau no siri bagi kotak ni?

Kalau tarikh dikilangkan, memang dah lama sangat la peluru ni.Memang kotaknya sempoi pun, tiada barkod,tiada nama pengimpot, tiada tarikh luput atau dan sebagainya sepertimana barang-barang sekarang.

Update: nombor tu sebenarnya menunjukkan ada 1 kotak ada 24 pek,1 pek ada 6 gulung dan 1 gulung ada 80 mata belerang.


11 ulasan:

Iaryylr berkata...

Syabas Bro! Dan selamat muncul kembali! :)
Bro kalau ada lagi belilah lebih, boleh jual kat kawan2 :)

nikths berkata...

TQ Bro Iaryylr,inshaa Allah, kalau terjumpa saya akan ambil.

Unknown berkata...

Nak tumpang tanya, mana boleh dapat permainan ni?

Tanpa Nama berkata...

Brow.. ini masih ada ga?

Unknown berkata...

sy mau satu kotak bro

Unknown berkata...

Kilang dia dah tutup dah😄😄

Unknown berkata...

Apakah peluru dompis msi ada

Unknown berkata...

MASIH ada jual lagi ke..Kalau ada saya nak beli kalau kena dengan harganya

Unknown berkata...

Ingin mebeli dimana ada jual benda Ni?

Rani berkata...

Bro saya nak ubat bedil nie boleh whatsapp saya kalau nak jual 0126600774

Unknown berkata...

Mana nak cri ni bro

Related Posts with Thumbnails