folooo...

06 Mac 2011

Jug Seramik Ovaltine

Apa aku nak panggil benda ni,Jug atau bekas krimer? Apa-apa je lah.
Benda ni sebenarnya dapat atas jasabaik Cikgu Rizal juga,beliau tolong belikan untuk aku.Terima kasih Rizal.
Aku tak berapa pasti bila jug ini lahir,kalau diperhatikan pada keadaan jug ini mungkin sudah lama sangat dikeluarkan.
Saiz jug ini sepertimana gambar bersama pengukur jadi masing-masing boleh bayangkan berapa besar jug ini.Besar dan tingginya lebih sikit dari bekas krimer Nescafe Gold.Rasa-rasanya boleh muat air ovaltine untuk 3 orang minum tapi kalau untuk sembang petang Kelab Ketupat memang tak cukuplah..(biasa ahli kelab ketupat lebih dari 3 orang...hi..hi..hi..)

Keadaan jug ini nampak klasik dengan gambar lama tin ovaltine,tak pasti samaada sengaja cetak gambar tin lama atau cetak gambar tin sewaktu dengan pengeluaran tin tersebut atau dengan kata lain tin terkini semasa cetakan.Boleh faham ke ayat aku ni?...nampak macam berbelit je..he he..he.

Bahasa yang digunakan pun bahasa Ingeris dan cina bukan bahasa malaysia(melayu) pada bawah bontotnya.kalau keadaan sekarang mungkin ditulis 'PERCUMA DENGAN OVALTINE'.













5 ulasan:

Spallan berkata...

memang best ni bro. complete dengan gambaq tin lama dan warning kat bawah "free with ovaltine", sah dan nyata barang ori. syabas bro.... errr, pukul berapa meeting kelab ketupat, boleh pekena ovaltine....

nikths berkata...

biasa petang bro...keahlian mak2 bonda sahaja...ha ha ha..

Iaryylr berkata...

Sungguh Menarik tidak termakan Bro! memang Best! perghhhhhh! Syabas!, emm kita buat kelab barulah nampaknya...

nikths berkata...

ya bro... kelab ngeteh/ngopi Ali cafe atau kopi Tupai Jantan dikedai kopi,bincang pasal 'BARANG'....OOPPPPS..!!!!Jangan salah paham..barang antik/lama bukan 'barang' lain

Labrat berkata...

dah lama aku cari measuring tape macam tu.

Related Posts with Thumbnails